.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبرخوش برای کارمندان پيماني حاکميتي

به گزارش ايسنا، دکتر لطف الله فروزنده در حاشيه مراسم افتتاح سامانه ملي قبوض الکترونيک در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با بيان اين خبر افزود: به دنبال احصاي مشاغل حاکميتي و تصدي گري هستيم و کارمندان پيماني مشاغل حاکميتي با ساز و کاري رسمي خواهند شد.

وي افزود: درصورتي که کارمندان بر اساس نيازي که داريم از مراکز استان به مناطق و شهرستانهاي مورد نياز و بالاخص از تهران به ساير شهرستان ها انتقال يابند؛ نيروهاي قراردادي نيز پيماني مي شوند.

فروزنده در خصوص وضعيت استخدامي در سال جاري گفت: ما به دنبال افزايش نيروي انساني در بخش دولتي نيستيم بلکه به دنبال واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي هستيم.

وي افزود: ما متعهد شديم که از طريق پيشخوانهاي شهري و روستاها 50 هزار اشتغال ايجاد کنيم و اميدواريم امسال گام مهمي در جهت توسعه پيشخوانهاي روستايي وشهري توسط بخش خصوصي با مجوز دولتي برداريم و فضاي اشتغال را ايجاد کنيم.

فروزنده ادامه داد: مشاغل حاکميتي و تصدي‌گري را احصا مي کنيم و کارمندان مشاغل حاکميتي با سازوکاري رسمي مي شوند و نيروهايي که از مراکز استان به مناطق و شهرستانهاي مورد نياز بروند نيز از قراردادي به پيماني تبديل وضعيت مي دهند.

وي در خصوص واگذاري شرکت هاي خدماتي به ادارات گفت: طبق ماده 22 تشکيل تعاوني ها متشکل از کارکنان دولت در دستور کار است و در حال حاضر به صورت آزمايشي در وزارت نيرو و نفت دنبال مي شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت: سياست بر اين است که واگذاري ها به گونه اي انجام شود که کارکنان دولت هم به نوعي سهامدار باشند و هم از کارکنان مجموعه باشند و ما در عين حال که خصوصي سازي مي کنيم فرهنگ تعاوني و گسترش مالکيت عمومي را افزايش دهيم.

وي در خصوص نحوه ي انجام و ميزان موفقيت دورکاري در ادارات کشور گفت: دورکاري دو شکل دارد يکي اين که جايي که امکان الکترونيکي وجود دارد کار از طريق سيستم انجام مي شود و ديگر اين که جايي که براي شغلي زمينه و ضرورت حضور وجود نداشته باشد دورکاري بايد انجام شود که در هر دو شکل آن ، مهم حاصل کار نه مدت کار است.

فروزنده با بيان اين که بسياري از کارهاي پژوهشي، برنامه اي و نظارتي مي تواند از طريق دورکاري انجام شود؛ اظهار كرد: مبحث دورکاري الان جا افتاده در حالي که اوايل بعضي کارکنان آن را ابزاري براي اخراج مي‌دانستند اما در حال حاضر مدعي اند که دورکار بمانند.

وي افزود: دورکاري تا کنون 20 درصد محقق شده است اما هدف گذاري براي تمامي مشاغلي است که مي تواند به صورت دورکاري کار را انجام دهند.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري ادامه داد: دورکاري سال گذشته درتهران انجام شد و امسال نيز به استان‌ها ابلاغ مي شود و برنامه‌ا‌ي است که بايد استمرار يافته و ساري و جاري باشد.‌

وي با اشاره به اين که دورکاري از تيرماه کليد خورده و تا پايان سال20 درصد محقق شده است؛ افزود: اين طرح بسيار موفق بوده و لازم است برخي چالش هاي سر راه آن نيز با برگزاري کلاسهاي آموزشي در جهت فرهنگ سازي و ايجاد باور در مديران برطرف شود.

فروزنده در خصوص تصميم وزارت کار مبني بر اخراج برخي کارکنان دورکار پس از ادغام وزارت خانه ها گفت: اين تصميم منطقي نبوده و بايد دانست که مسير ادغام کار خود را پيش مي برد و به هر جمع بندي هم که برسد دورکاري مي تواند دنبال شود./234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.